Prowadzę kampanie google ads nastawione na sprzedaż

specjalista Google ads

  • Zakładam i konfiguruję konta Google Ads, które już od startu przekazuję klientom na własność (poniżej dowiesz się dlaczego to jest ważne)
  • Konfiguruję analitykę dla konta, tak aby kampania była skuteczna i dawała rzeczywiste informacje o sprzedaży
  • Mam 17 lat doświadczenia  w marketingu internetowym i tę wiedzę wykorzystam, żeby jak najlepiej sprzedać produkty lub usługi Twojej firmy
  • Doradzam strategię działań, dobieram frazy kluczowe, miejsca emisji i sugeruję wielkość budżetu
  • Kontroluję wydatki, tak żeby trzymać się dziennego i miesięcznego budżetu (nie wydasz ani złotówki więcej niż ustalimy przed startem kampanii).

 

Chcesz, żeby ktoś z doświadczeniem poprowadził Twoją kampanię Google Ads?

Skontaktuj się ze mną. Skonfiguruję konto i uruchomię kampanię już za 600 zł netto. Później podejmiesz decyzję, czy chcesz prowadzić działania samodzielnie, czy pod moją opieką. Jestem gotów przeszkolić Cię też w prowadzeniu kampanii.

Dane pozostawione przez Ciebie wykorzystam wyłącznie do kontaktu w sprawie niniejszego zapytania.

dlaczego warto robić kampanię google ads

Wyszukiwarka Google to najpopularniejsze źródło informacji o firmach i ich produktach. Ponad 90% internautów w Polsce korzysta z Google, dlatego ten kanał ma największy potencjał pozyskiwania klientów.

k

Sprzedaż przez Google Ads

Kampanie Google Ads są jednym z najbardziej efektywnych źródeł pozyskiwania klienta i sprzedaży online. Obecnie wyszukiwarka Google jest najpopularniejszym kanałem marketingu i sprzedaży online.

 

Precyzyjne kierowanie reklam

Nawet jeśli prowadzisz niewielki lokalny biznes i chcesz żeby klienci widzieli reklamę w określonych godzinach tygodnia, na ściśle określone zapytania w wyszukiwarce. Nic prostszego Google Ads jest stworzone do takich działań!

Zwiększanie ruchu w serwisie

Chcesz żeby Twój serwis odwiedzało więcej użytkowników? Szukasz sposobu na zwiększenie zapisów do newslettera, a może publikujesz treści, które powinny mieć większą oglądalność? Kampania w Google wspiera pozyskiwanie wartościowych użytkowników na stronę.

Reklama Google Ads a pozycjonowanie

Jeśli próbujesz pozycjonować swoje usługi, wiesz jakie to trudne i ile czasu zajmuje wybicie się na wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania. Kampanie Google Ads mają tę przewagę, że możesz natychmiast pojawić się z reklamą na interesującą Cię frazę i zweryfikować koszt pozyskania klienta poprzez kampanię.

Analityka - mierzenie aktywności w kampaniach Google Ads

Dobrze skonfigurowana kampania Google Ads umożliwia pomiar zachowań użytkowników i dokładne przypisywanie sprzedaży i jej wartości. Dzięki pomiarom możesz ograniczyć kampanię do najefektywniejszych fraz, produktów czy stron Twojego serwisu.

Monitorowanie konkurencji

Prowadząc kampanie Google Ads, masz dokładne dane o zasięgu kampanii Twoich konkurentów. Możesz kontrolować czy zwiększają czy też zmniejszają swoją widoczność na pokrywające się z Twoimi działaniami frazy.

Zarządzam kampaniami Google Ads

Koordynuję działania SEM (kampanie Google Ads) od 2008 roku. Przez blisko 6 lat odpowiadałem za kampanie Google Ads w największym polskim banku. Realizowałem kampanie z budżetami poniżej 1000 zł i takimi za 100 000 zł miesięcznie.

Od 2008 roku

finanse, FMCG, usługi, mały i średni biznes

Zrealizowanych kampanii online

Dlaczego kampania ze specjalistą Google Ads?

Polecam współpracę przy prowadzeniu kampanii ze specjalistą Google Ads.

Kontaktujesz się z jedną osobą, która zna Twoją usługę i kampanię na koncie Google Ads od podszewki.

Specjalista Google Ads odpowiada bezpośrednio przed Tobą jako firmą i nie ma swoich szefów. To najlepszy układ dla Twojej firmy, ponieważ masz gwarancję otrzymania takiego zaangażowania w kampanię, na jaki się umówisz.

Przy współpracy z większymi agencjami reklamowymi zdarza się, że odpowiedzialność specjalisty Google Ads „rozmywa się”. Wybierając freelancera do prowadzenia kampanii gwarantujesz sobie brak pośredników między Tobą a osobą obsługującą kampanie.

  • Google Ads – 100%
  • Strategia i dobór fraz kluczowych – 100%
  • nastawienie na sprzedaż – 100%
  • dostępność i zaangażowanie – 100%
Google Ads widok kampanii

Jakich efektów oczekiwać od specjalisty google Ads?

  • Widok kampanii produktowej (PLA) na koncie Google Ads, która rozpoczęła się 31 stycznia i po około 3 tygodniach zanotowała 58 sprzedaży.
  • W tym czasie koszt kliknięcia spadł z początkowych 1,36 zł do 40 groszy, czyli o 70%. Pozwoliło to przy budżecie 200 zł dziennie pozyskać ponad 7 500 kliknięć w reklamy produktowe firmy. Wielu z tych użytkowników, to są przyszli potencjalni klienci firmy.
  • Kampania jest na etapie początkowym i wyniki w przyszłości będą z pewnością jeszcze lepsze, m.in. gdy algorytmy strategii ustalania stawek pozyskają więcej informacji o użytkownikach, którzy dają większe szanse na wygenerowanie sprzedaży.
  • Przeciętny zakup w sklepie online u tego Klienta to ponad 300 zł, więc przy wydatkach na Google Ads nieco ponad 3 200 zł kampania pozyskała już 17 400 zł.

W jakim projekcie Google Ads mogę pomóc jako specjalista?

Porozmawiajmy, nieważne czy masz 1 500 zł na całą kampanię, czy też szukasz kogoś wyłącznie do audytu konta Google Ads.

Twój email wykorzystam wyłącznie do kontaktu w sprawie zapytania.

Specjalista Google Ads czym się zajmuje?

Jest to osoba, której zadaniem jest prowadzenie kampanii reklamowych w środowisku Google. Od wielu lat to środowisko reklamowe Google jest systematycznie rozbudowywane przez dołączanie wielu podmiotów udostępniających powierzchnię reklamową na potrzeby Google i sieć tę nazywamy Google Adsense. Ponadto kampanie Google Ads mogą być emitowane w Youtube, Gmail, aplikacjach i serwisach mobilnych Google.

 

Tworzenie konta Google Ads

Jeśli Twoja firma nie prowadziła wcześniej kampanii specjalista Google Ads zakłada nowe konto Google Ads. Zwróć uwagę na starcie, czy tworzone konto będzie należało do Ciebie. Niektóre agencje i specjaliści Google Ads, tworzą własne konta, których po zakończeniu współpracy nie przekazują klientowi. W takiej sytuacji przy rozpoczęciu ponownych działań reklamowych wszystkie elementy konta trzeba zbudować na nowo i jednocześnie nie mamy historii konta, która pomaga w efektywniejszym prowadzeniu działań reklamowych.

Konto Google Ads należy na starcie skonfigurować, podając między innymi informacje o firmie i metodę płatności (dodanie danych karty płatniczej), połączenie z innymi usługami Google (np. GTM, GA4, GMC).

Strategia reklamy i marketingu – po skonfigurowaniu konta rozpoczyna się proces tworzenia kampanii uwzględniający strategię firmy, budżet, lokalizację jeśli jest ograniczona np. do miasta i grupę potencjalnych klientów.

W ramach przygotowania kampanii – analizowane i dobierane są frazy kluczowe, po wpisaniu którcy wświetli sie reklama firmy. Wykorzystywane jest m.in. narzędzie sugestii słów kluczowych, ale też historyczne dane z Google Search Console i Google Analytics.

Specjalista Google Ads przygotowuje treści reklamowe w oparciu o produkty/usługi firmy, ale też kluczowe założenia dotyczące dotychczasowego sposobu prezentacji marki w internecie.

Ważny element na starcie to implementacja skryptów mierzących kampanię, upewnienie się, że funkcjonują skrypty GA4 i konfiguracja konwersji. To mogą być kontakty telefoniczne, wypełnienie formularza kontaktowego czy sprzedaż odnotowana w sklepie online. W takiej sytuacji analityka jest trochę bardziej skomplikowana, ale również niezbędna do wdrożenia.

Doradztwo produktowe/cenowe – specjalista Google Ads wspiera firmę w polityce cenowej wskazując na szanse i zagrożenie z nią związane

Cykliczne raportowanie kampanii Google Ads – kampanie raportowane są cyklicznie (przeważnie raz w miesiącu, w początkowej fazie raportowanie może być częstsze), ponadto firma ma stały wgląd do konta Google Ads i Google Analytics, gdzie na bieżąco widzi postępy aktywności reklamowej

Jako specjalista Google Ads wspieram firmy we wszystkich powyższych kwestiach.

 

 

Typy kampanii obsługiwane przez specjalistę Google Ads

 

Kampania Search (kampania w sieci wyszukiwania) – skupiona jest na odpowiednim doborze fraz kluczowych – pojawia się wyłącznie w wynikach wyszukiwania w Google. Jest to podstawowy typ kampanii, na ogół rekomendowany przez specjalistę Google Ads na starcie większości działań reklamowych w środowisku Google.

Kampania PLA (Product Listing Ads) – kampania produktowa pojawia się w wynikach wyszukiwania w Google w formie kafelków przestawiających zdjęcie produktu i krótkiego opisu z ceną pod nim. Jest to nieodzowny element reklamy dla sklepów online. Bardzo skuteczny typ kampanii, który skraca dystans między sklepem a klientem, pokazując mu produkt już w momencie wprowadzenia zapytania o niego w wyszukiwarce.

Kampania w sieci reklamowej Google (sieć partnerska) – kampania nastawiona na rozszerzony zasięg Twojego produktu, często stosowana przez większe sklepy i usługi, którym trudno zwiększyć sprzedaż podstawowymi kampaniami w wynikach wyszukiwania. Kampania w sieci Adsense, prowadzona jest na powierzchniach reklamowych udostępnianych przez różne serwisy i możesz ją zobaczyć na przykład czytając artykuł w onecie. Zwróć uwagę, że banery wyświetlane przy treściach informacyjnych na portalach czasami mogą przeszkadzać lub wręcz uniemożliwiać przeczytanie treści, czasami są też zupełnie przypadkowo klikane. Dlatego, warto dobrze kontrolować taką kampanię, np. odpowiednio dobierając serwisy, na których może się pojawić Twoja reklama.

Kampania Inteligentna – jest to uproszczona forma reklamy, która została pomyślana tak, żeby początkujący reklamodawca samodzielnie mógł rozpocząć promocję swojego produktu czy usługi. Kampania inteligentna może pojawić się zarówno w wyszukiwarce Google, jak i w sieci reklamowej. Jej zaletą jest to, że treści reklamowe, jak również banery reklamowe są tworzone przez automat, który wyręcza reklamodawcę. Jednocześnie warto zwrócić uwagę, że mechanizmy AI zaprzęgnięte do prowadzenia takich działań nie są jeszcze na tyle doskonałe, żeby lepiej prowadzić kampanie niż zorientowany specjalista Google Ads.

Kampanie video (Youtube) – z pewnością widziałeś reklamę na Youtube, są to najczęściej krótkie filmy reklamowe wyświetlane przed właściwym filmem, lub w jego trakcie. Niektóre filmy mają możliwość wyłączenia ich po 5 sekundach od startu. Są też filmy reklamowe, które należy obejrzeć w całości. Ponadto w usłudze Youtube mogą pojawiać banery statyczne z tekstem reklamowym lub w formie graficznej. Bardzo popularna jest reklama zachęcająca do pobierania aplikacji (twórcy gier są tu w czołówce branż promujących aplikacje).

Kampanie Discover – wykorzystują 4 typy powierzchni – Youtube, Gmail, karty Discover i sieć reklamową Google. Wykorzystują sztuczną inteligencję do tworzenia treści reklamowych i dopasowywania reklam do zainteresowań użytkowników.  W zamyśle mają pomagać budować zasięg i pozyskiwać nowych klientów poprzez dopasowanie treści reklamowej do ich upodobań. Warto pamiętać, że taka reklama może pojawiać się pomimo braku intencji zakupowej i ma za zadanie przede wszystkim wzbudzić zainteresowanie. Nie jest to wychodzenie na przeciw istniejącej potrzeby u potencjalnego klienta, jak to ma miejsce przy zapytaniach o produkty i usługi w sieci wyszukiwania. Niuanse wykorzystania odpowienich typów kampanii powinien wyjaśnić specjalista Google Ads rozpoczynając działania reklamowe z danym ich typem.

 

 

Ryzyka prowadzenia kampanii Google Ads ze specjalistą freelancerem i jak sprawdzać jego pracę

 

Dowiedz się na starcie współpracy, jak prowadzona jest bieżąca obsługa konta reklamowego. Do dobrze skonfigurowanej kampanii z niewielkim budżetem nie trzeba zaglądać codziennie, ale warto ustalić na starcie w jakich dniach i godzinach na ogół dostępny jest specjalista od kampanii. Zdarzeń losowych nie sposób przewidzieć, natomiast znajomość ogólnego kalendarza pracy specjalisty pozwoli Ci dopasować swój grafik pracy. Przy bardziej rozbudowanych kampaniach i na starcie działań specjalista powinien kontrolować konto co najmniej kilka razy w tygodniu.

Kontaktujesz się bezpośrednio ze specjalistą, dlatego powinno się Wam dobrze rozmawiać i współpracować już na starcie. To oznacza, że potrzebny jest Ci ktoś z odrobiną empatii i chęcią dzielenia się swoją wiedzą, ale także specjalista, któremu w pewnym stopniu możesz zaufać. Współpracując z agencją, potencjalnie możesz poprosić o zmianę opiekuna konta. W przypadku specjalisty (jednoosobowej firmy), jeśli nie jesteś zadowolony z komunikacji, możesz wskazywać, co chciałbyś zmienić lub jeśli to nie daje efektów pozostaje zmiana osoby-firmy obsługującej kampanie.

Duże agencje reklamowe posiadają odrębne zespoły ludzi odpowiadające za wyspecjalizowane aktywności związane z prowadzeniem kampanii Ads, np. zespoły do prowadzenia kampanii, deweloperskie, analityczne, prawne, czy księgowe. Specjalista freelancer łączy wiedzę wielu działów i należy się upewnić szczególnie na starcie działań, czy zna techniczne aspekty implementacji skryptów mierzących i bierze na siebie ich prawidłowe działanie, czy np. aspekty prawne dotyczące reklamowania Twojej branży. Włącz powiadomienia z konta Google Ads, które wysyła wskazówki i porady do prowadzonych kampanii, jeśli się takie pojawią. Z kolei zakładka – Rekomendacje – na koncie reklamowym prezentuje możliwe uwagi do sposobu prowadzenia kampanii, ale w jej przypadku najlepiej omówić z opiekunem konta zawartość „Rekomendacji”, ponieważ są to automatycznie generowane monity i zasadność ich wprowadzania bywa dyskusyjna.

Nie jesteś pewien, czy specjalista wykonuje swoją pracę sumiennie i wprowadza zmiany, na które się umówiliście? To może dotyczyć także współpracy z agencją. Z pomocą przychodzi zakładka – Historia zmian – w której możesz obejrzeć pełną listę zmian na koncie Google Ads wraz z dokładnym czasem ich wprowadzenia.

 

Dlaczego warto zrealizować kampanię Google Ads ze mną?

 

  • Nie interesuje mnie samo dostarczenie ruchu na stronę, czy zdobycie wyświetleń. Całą swoją aktywność kieruję na zwiększenie sprzedaży i zaangażowania użytkowników poprzez Google Ads. 
  • Wszystkie działania, które prowadzę na koncie objaśniam, jeśli jest taka potrzeba szkolę z narzędzi, z których korzystam – pracuję transparentnie, od startu przekazuję Klientowi dostępy do wszystich narzędzi, które są tworzone na użytek kampanii (konto Google Ads, GA4, GMC, GSC, GTM)
  • Rozumiem działanie biznesu online od produktu i strony internetowej z odpowiednią technologią, po stworzenie przekazu i dobór właściwych kanałów dotarcia i specyficznych fraz, które będą cieszyć się większą uwagą.
  • Przywiązuję wagę do całości biznesu, jeśli widzę że są elementy warte poprawy, zwracam na nie uwagę, nawet jeśli nie dotyczą prowadzonej przeze mnie kampanii bezpośrednio.
  • Decyzje dotyczące zmian na koncie podejmuję na podstawie analiz i danych. Wszystkie zmiany w kampaniach robię po przejrzeniu wcześniejszych wyników
  • Nie wiążesz się długotrwałą umową, chyba że zależy Ci na takim rozwiązaniu. Preferuję współpracę z możliwością jej zakończenia w terminie 30 dni. To sprzyja lepszej efektywności.

Jakie wynagrodzenie otrzymuje specjalista Google Ads?

 

  • Obecnie stawki za prowadzenie prostej kampanii Google Ads przez specjalistę freelancera rozpoczynają się od około 500 zł netto, warto pamiętać, że koszt ten nie obejmuje wydatków na samą reklamę, które mogą być bardzo zróżnicowane.
  • Specjalista Google Ads zatrudniony na etacie to już koszt minimum 4 000-5 000 zł. Dlatego, takie rozwiązanie staje się opłacalne dopiero przy większych kontach reklamowych, których obsługa wymaga zaangażowania w pełnym wymiarze godzin.
  • Specjalista Google Ads w pełnym wymiarze godzin na umowę B2B będzie kosztowł firmę nie mniej niż 6000 – 7 000 zł brutto. Jak powyżej, jest to sensowne rozwiązanie, gdy taka osoba ma wiele kampanii do obsłużenia.
  • Agencja zajmująca się Google Ads ze względu na rozbudowane struktury osobowe i większe koszty stałe na ogół nie przyjmuje zleceń poniżej 1 000 zł netto, przy czym warto wtedy upewnić się, ile godzin orientacyjnie miesięcznie przeznacza na obsługę kampanii i czy możliwy jest szybki kontakt ze specjalistą w przypadku konieczności wprowadzenia pilnych zmian na koncie Google Ads.

Jako specjalista Google Ads realizuję kampanie z pomocą tych narzędzi:

 

Google Ads - kampanie Google Ads
Google Merchant Center
Google Analytics 4
Google Search Console
Google Tag Manger
Google Moja Firma
Kampanie Zakupy Google
Looker Studio
  • Google Ads – prowadzenie kampanii, ustawianie budżetu, dobór fraz i wiele innych aktywności
  • Google Merchant Center – baza produktów sklepu online, kontrola widoku produktów i jakości danych produktowych
  • Google Analytics 4 – narzędzie monitorujące ruch na stronie, sprzedaż i wiele innych danych
  • Google Search Console – narzędzie monitorujące widoczność strony w wynikach bezpłatnych Google, daje m.in. pogląd o potencjale fraz
  • Google Tag Manager – umożliwia implementację wielu różnych narzędzi online bez konieczności ingerencji w kod źródłowy strony
  • Profil Firmy (dawniej Moja Firma) – narzędzie do utworzenia i zarządzania wizytówką firmy w Google
  • Looker Studio – narzędzie wspierające raportowanie i analizowanie danych z nastawieniem na ich wizualizację

Zachęcam Cię do kontaktu ze mną jeśli szukasz zaangażowanego specjalisty Google Ads. Chętnie odpowiem na wszystkie pytania o prowadzenie konta reklamowego.